Свобода!
Чому Кардаков пішов з «Інкому»?

Протягом останнього часу Олександр Кардаков був у  бізнес-середовищі ньюзмейкером номер один. Засновник компанії «Інком», одного з основних гравців національного IT-ринку, заявив, що хоче залишити власну компанію. Про причини свого рішення та труднощі, з якими довелося зіткнутися під час його реалізації, пан Кардаков розповів в ексклюзивному інтерв’ю Business Class Magazine.

«Є старий анекдот про островитянина, який лежав під пальмою та байдикував. Йому запропонували розпочати бізнес, щоби купа людей працювала на нього, заробляла йому гроші, а він би й далі спокійнісінько відпочивав під пальмою. На що ледар відповів: «Для чого? Адже я й так відпочиваю!» Так от, я увесь час прагну так само лежати під пальмою. Для того, щоб це здійснити, я докладаю нелюдських зусиль. Але моя мрія із розряду тих, яким не призначено збутися.» - розпочав бесіду Олександр.


Олександр Пасхавер.
За крутим спуском

Падаючи швидше за всіх, ми зуміли швидше за всіх адаптуватися і почати чинити опір. Вельми можливо, що ми досягнемо дна саме зараз і пауза між падінням і зростанням не буде істотною.


Михайло Гончар.
Ринок газу в очікуванні Закону

У квітні Україна продовжила рух у напрямі інтеграції до європейського енергетичного простору. Проте внутрішні суперечності можуть трансформувати цей рух у суму з нульовим результатом.


Ігор Бураковський. МВФ стає гнучкішим

На мою думку, ключовою подією місяця стали перемовини між Урядом України та місією Міжнародного валютного фонду. Драматизм цих перемовин був досить високим і багато в чому залишався незрозумілим для широкого загалу, оскільки повз увагу преси та політиків якось непомітно пройшло два надзвичайно важливих аспекти, на яких я і зосереджу свою увагу.


Марина Маковій. Зафіксувати кадр

Нині на ринку праці претендентів – море. Для працедавця це найсприятливіший час, аби спробувати «виловити» найбільш цінних співробітників, які зовсім нещодавно були занадто «дорогими», незговірливими або просто не бажали змінювати місце роботи. Практика показує, що, попри дефіцит вакансій для топ-менеджерів, кваліфіковані фахівці і в розпал кризи швидко працевлаштовуються.


Час для експансій, або Про кризу з любов’ю

Економічний спад стискає можливості, зменшує апетити і, зрештою, послаблює захисні сили бізнесу.  У цей період основна кількість компаній вирішує здебільшого питання виживання. Однак для тих гравців на бізнес-ринку, які мають ресурси та готові до сміливих дій, криза -  це найбільш вдалий час для географічних та товарних експансій.


FFS: нескінченна експансія

Марку Зархіну знадобилося всього 10 років, щоби спростувати думку про те, що експансія потребує серйозних витрат. Фаст-фудер найбільшої мережі в Україні зміг організувати справу так, що за відкриття підприємств під його торговою маркою в новому регіоні країни він ще й отримував прибуток. В умовах кризи пан Зархін готується до нового штурму – багатовекторної експансії за межами України.


Наступ по всьому фронту

Коли на «рідному» ринку основної мети вже досягнуто, для компанії не завжди доцільно відразу вдаватися до географічної експансії в сусідні регіони або країни. Власну ефективність компанія може використати для наступу в суміжні сегменти у своєму ареалі. Про стратегію й тактику товарної експансії на своїй території розповідає директор із розвитку бізнесу ТОВ «Сандора» Роман Радько.


Альтернативна енергетика: українські перспективи

Традиційне питання здешевлення вартості енергоресурсів під час кризи набуває масштабів національної проблеми.  На тлі дефіциту живих грошей постійно зростаючі тарифи на енергоносії з’їдають рештки рентабельності. Це підштовхує як бізнес-спільноту, так і приватний сектор до розробки та впровадження альтернативних технологій в енергетиці.


Пані шоколадниця

Відвідавши у Відні раритетну кондитерську «Демель», яка свого часу забезпечувала виробами королівський стіл Франца-Йосипа, Леся Іонова вирішила створити таку ж у Львові. Для втілення задуму їй знадобилися давні рецептури, кондитери, які пам’ятали довоєнні смаки галицького печива, та спеціалізована архівна література, яка допомогла би створити атмосферу закладу.


IDS Group: «Криза нам тільки в поміч»

Сьогодні природна вода дешевша за нафту, але це ненадовго, – напівжартома говорить генеральний директор IDS Group Марко Ткачук.  Із цим твердженням можна сперечатися, проте факт залишається фактом: чистої природної води стає дедалі менше, а зростання попиту на цей продукт упродовж останніх кількох років випереджає наймогутніші торгові тренди.


Квітучі перспективи

Валерій Горбань – власник процвітаючого підприємства. процвітаючого у найпрямішому сенсі: на 22 гектарах землі розташовані його сучасні теплиці, в яких вирощується «королева квітів» - троянда. «Асканія-Флора» - найбільший її виробник в Україні. Попри кризу, Валерій націлений на розробку нових напрямів свого бізнесу.


Представницькі витрати

До революції бізнес-клас поділявся на гільдії. Щоби потрапити до вищої гільдії і користуватися її привілеями, потрібно було не тільки мати бездоганну репутацію, але й заплатити податок із високого, офіційно задекларованого доходу.


Олександр Ройтбурд.
«Не дратуюся, не дивуюся, не надихаюся»

«Патріарх українського постмодернізму» –  так зазвичай відрекомендовують цього колоритного одесита, який тривалий час провів в Америці, а зараз мешкає і творить у Києві. Самого Олександра таке визначення дещо дратує, хоча він стверджує, що давно навчився не дратуватися взагалі.


Світ поз

Місць, де вас із радістю поставлять у позу трикутника, ворони або собаки, у Києві достатньо. Серед численних установ, у яких викладають йогу, я обрав для вступу до дисципліни йога-студію Андрія Сидерського, якого багато хто вважає йогином-гуру щонайменше національного масштабу.


Антиквари об’єдналися

У приміщенні музею «Духовні скарби України» відбулася офіційна презентація Гільдії антикварів України (ГАУ), а також відкриття її першого виставкового проекту «Приватна колекція».



Оксана Підсуха (Чижевська)

 

Слово редактора

 

Один військовий льотчик розказав мені таку історію: коли випробувачі надзвукових літаків намагалися перетнути надзвуковий бар’єр, вони відчували сильний страх перед невідомістю. Здавалося, що боялися навіть прилади літаків: їхні стрілки дрижали. Багато з тих першопроходців так і не змогли набрати надзвукову швидкість, впавши в стрімке піке. Однак хтось із них зміг побороти свій страх, натиснув на педаль газу і перетнув надзвуковий бар’єр, опинившись першим в абсолютно незайманому небесному просторі…


Український бізнес сьогодні розділився на тих, хто «натискає на педаль газу», і тих, хто «тисне на гальма»… І найбільший шанс увірватися до «надзвукового простору» повного лідерства мають сильні та витривалі компанії, що, користуючись слабкістю та страхом конкурентів, ризикують і рухаються вперед… Для таких компаній криза – це найкращий час для експансії, зміни співвідношення сил на ринку на свою користь.

 

Про те, як завоювати нові географічні простори та нових клієнтів під час кризи, ми говоримо в цьому номері з генеральним директором IDS Group Марком Ткачуком та директором із розвитку бізнесу ТОВ «Сандора» Романом Радьком. Про рішення делегувати власні повноваження і «впорснути» в компанію свіжі сили перед ривком до нових бізнес-вершин розповів Business Class Magazine голова наглядової ради «Октава Капітал», засновник компаній «Інком» і «Датагруп» Олександр Кардаков. 

 

Ми стовідсотково погоджуємося з Олександром Пасхавером – нашим експертом та автором – у тому, що «кризові процеси посилює настрій катастрофізму, страх перед кризою та постійне перебування в негативному інформаційному просторі», і вперто вишукуємо героїв та історії, що демонструють живучість та оптимізм українського бізнес-класу. Сподіваємося, що знайдені нами позитивні приклади, розказані історії успіхів та переборення страхів допоможуть і вам у розв’язанні власних завдань!

 

Оксана Підсуха (Чижевська),
Головний редактор


Реклама